Wednesday, September 28, 2016

Ceramah Islamic Tourism & Entrepreneurship Program

28 September 2016.

Sekian lama tak menulis dalam blog ini kerana tidak berkesempatan.  

Pada 17 Oktober 2016 nanti saya dijemput untuk memberi ceramah pembukaan selama 2 jam tentang Islamic Tourism & Entrepreneurship Program kepada delegasi dari Institut Agama Islam Mataram, Indonesia di UiTM Kampus Bandaraya Melaka.

ok.. lari topik..

Sekarang ni, agak sibuk sedikit dengan beberapa penyelidikan berkaitan topik ethnic & heritage, tourism & technology dan visitor typology at nature park.  Penyelidikan dengan geran FRGS juga berjalan serentak bagi topik multiethnic & unity. Dalam masa yang sama juga menjalankan kerja2 hakiki mengajar termasuk bukan hakiki seperti memegang jawatan dalam beberapa jawatankuasa.  

Bagi kursus Philosophy of Tourism yang pada semester lepas peratusan gagal pelajar adalah 67% maka rentetan daripada itu ada pertambahan kelas bagi repeaters. Menjadikan 4 kelas dari asalnya 2 kelas.  Kebanyakan pelajar masih kurang mengerti konsep asas ontologi dan epistemologi. Tapi alhamdulillah sekarang mereka sudah faham.  Cuma konsep post disciplinary saja yang mereka belum faham. 

Bagi kursus Heritage Tourism juga, peratusan gagal semester lepas menjangkau 33%.  Analisis saya adalah pelajar kurang belajar dengan tekun.  Tapi saya percaya pada semester ini bagi yang mengulang kursus, mereka akan mendapat keputusan yang baik.

Dalam masa yang sama masih lagi berbaki 1 artikel yang dijemput oleh Journal of Islamic Marketing untuk saya ulas (review).


InsyaAllah ada kesempatan saya menulis lagi dengan entri yang best2.  

Thank you for visiting and reading my blog!! Harap pembaca semua di dalam keadaan sihat walafiat dan gembira selalu. hy

0 comments:

Post a Comment