Wednesday, August 21, 2013

Petrol percuma

aku sudah beberapa kali hilang kad mesra petronas. jadi, bila hilang aku buat tak tahu saja dan mohon kad baru.  kad yang digunakan selama beberapa tahun langsung tidak diendahkan berapa banyak mata ganjaran yang ada. aku tak kisah.


jadi, sikap tidak kisah itu mengakibatkan kad mesra hilang banyak kali, mungkin salah letak di mana-mana, langsung tak ingat, mohon kad baru. jadi lebur lah point yang ada.  adakalanya bila telah hilang kad, aku juga buat tak tau isi petrol tanpa kad. rugi betul. tapi masa tu aku tak kisah.

dalam 5 bulan lepas aku hilang lagi kad mesra buat kesekian kalinya. tapi macam biasa aku buat donno. sampailah satu hari tu aku tergerak hati ke laman web petronas mesra loyalty programme dan buat laporan online kad hilang. tak sampai 5 minit, customer service call aku dan beritahu aku point terkumpul mencecah 3 ribu lebih. perghhh terperanjat aku beb. aku dinasihatkan mohon kad baru dan selepas sebulan guna kad tersebut, barulah point dari kad yang hilang dapat dipindahkan ke kad baru.

jadi, untuk tidak merasa ralat, aku hari ni terus redeem point kat stesen petronas untuk petrol. yang aku pelik sebelum redeem point ada 3 ribu lebih. tapi bila swipe kat pam minyak, point aku cuma ada 2887. ahh tak kisahlah janji aku redeem.

meter minyak aku memang dah kuar signal kurang minyak, dah lebih 3 hari aku bawak keta. so, aku pun redeem point dapat isi RM28.87 = 15.195 liter minyak ron95. jadik la. jarum meter minyak pun ada naik apa? kik..


0 comments:

Post a Comment