Wednesday, January 9, 2013

man's best friend: bertukang itu seronok

9 Januari 2013.

saya percaya semua orang lelaki, by nature suka bertukang. termasuk lah saya. tak nak cerita panjang. minat punya pasal. boleh bikin sendiri. sebab terlampau banyak alat-alat bertukang, so saya hanya letakkan beberapa keping gambar saja.

let's check it out.


mari kita 'unbox' semua 4 kotak ni.


yang ni adalah alat pertama dibeli tahun 2002


ni kotak dia jenama humboldt lengkap satu set

alat gerudi ni ngan lain2 set dibeli tahun entah tak ingat..ekeke


mata skru dan pisau ni memang penting, selalu guna dan juga yang saya panggil bracket screw plastik tu (betul ke nama ni? tak kisah ler)

skru bermacam saiz ni baru beli bulan lepas

skru lagi dan lain2



yang dua gerudi ni sangat penting. best gerudi ni. time gerudi tu rasa lembut je dan cukup berkuasa. terbaik!!


mata gerudi ni kalau takde memang tak boleh la buat keje. from left:  mata gerudi untuk dinding batu, tengah:  untuk besi, kanan:  untuk semua jenis kayu 









saya selalu guna mata nombor 6. ada juga pakai nombor 3..pendek kata semua jenis nombor saya dah pakai lah..



sebenarnya, ada banyak lagi dalam setor. contoh, gergaji besi, gergaji kayu, penyodok simen, dua kampit simen, spade simen, silicone gun, silicone gum, simen putih, spatula simen putih, segala jenis spanar bermacam saiz, alat perkebunan (cangkul, tajak, tong racun dsb).

terbaru, 4 hari lepas saya ada beli spanar besar jenis heavy duty. memang besar dan sangat berat, next time saya ambil gambar.

0 comments:

Post a Comment